۳ آبان ۱۳۹۲، ۱۳:۱۳

حجت الاسلام كوثري:

ولايت فقيه در عصر غيبت واسطه امت با پايگاه امامت الهي است

ولايت فقيه در عصر غيبت واسطه امت با پايگاه امامت الهي است

شيروان- خبرگزاري مهر: امام جمعه شيروان با تاكيد بر نقش بي بديل ولايت مطلقه فقيه در رهبري جامعه، ولايت فقيه در عصر غيبت را، واسطه امت با پايگاه امامت الهي ذكر كرد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حسين كوثري در خطبه هاي نماز عبادي سياسي جمعه اين هفته مركز شهرستان شيروان كه در محل مصلاي نماز جمعه شهر شيروان برگزار شد، با اشاره به دهه امامت و ولايت به فلسفه امامت پرداخت و گفت: امامت مكمل دين و متمم نعمت ها و مايه رضايت حضرت حق است.

به گفته وي در واقع اسلام با ولايت و امامت شكل گرفته و اگر كسي ولايت و امامت را نپذيرد؛ توحيد الهي را نيز از دست داده است.

حجت الاسلام كوثري امامت را تكميل كننده رسالت همه انبيا برشمرد و افزود: بدون امامت جامعه نظم و نسق ديني نمي گيرد و حكومت عدل الهي نيز مستقر نخواهد شد.

وي در ادامه با بيان اين كه امام بايد معصوم باشد، عنوان كرد: عصمت امري دروني بوده و جز خداوند متعال كسي بر عصمت آگاهي ندارد؛ لذا بايد امام از سوي خداوند منصوب شود.

خطيب نماز جمعه شيروان با تاكيد بر نقش بي بديل ولايت مطلقه فقيه در رهبري جامعه، ولايت فقيه در عصر غيبت را، واسطه امت با پايگاه امامت الهي ذكر كرد.

وي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به شعار كليدي مرگ بر آمريكا كه به مدت 34 سال از سوي ملت ايران فرياد زده شده است، افزود: امروز شعار مرگ بر آمريكا جهاني شده است.

به گفته حجت الاسلام كوثري مرگ بر آمريكا شعاري احساسي و گذرا نيست چرا كه آمريكا به معناي واقعي تهديدي براي صلح و امنيت جهاني به شمار مي رود و از اين رو اين شعار، از سوي تمامي مردم جهان سر داده مي شود.

وي اضافه كرد: لزوم صيانت از خط امام و رهبري مي طلبد كه ما تا رسيدن به مقصد، شعار مرگ بر آمريكا را رساتر و محكم تر فرياد زنيم.

 

کد خبر 2161933

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha